loading...

تکنولوژی روز

هک حساب اینستاگرام می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین اتفاقاتی باشد که برای یک فرد رخ می‌دهد؛ این موضوع زمانی ترسناک‌تر می‌شود که شغل و کسب و کار شما بستگی به شبکه‌های اجتماعی د

علی ابراهیمی بازدید : 1 دوشنبه 11 تیر 1403 زمان : 9:53 نظرات (0)

هک حساب اینستاگرام می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین اتفاقاتی باشد که برای یک فرد رخ می‌دهد؛ این موضوع زمانی ترسناک‌تر می‌شود که شغل و کسب و کار شما بستگی به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

متأسفانه باید بدانید که حساب کاربری اینستاگرام شما می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه توسط هکرها قرار گیرد؛ البته اگر موارد امنیتی را به خوبی رعایت نکنید.

هکرها چه کارهای انجام می دهند؟

برای جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام، باید به اطلاعات لازم دسترسی داشته و با عملکرد هکرها آشنا باشید.

  • گرفتن اطلاعات ورود شما به سیستم
  • عملیات Phishing
  • استفاده از نرم افزار های شخص ثالث

بهترین راه برای جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام، اعتماد به لینک هایی که از طریق ایمیل برای شما ارسال می شوند را کاهش دهید. همچنین همیشه باید از درخواست اطلاعات شخصی از سوی نرم افزار های شخص ثالث خودداری کنید. اگر فکر می کنید اکانت اینستاگرام شما هک شده است، باید بلافاصله پسورد خود را تغییر دهید و اقدامات لازم برای بازیابی اکانت خود را انجام دهید.

اقدامات مهم بعد از هک اینستاگرام

اگر مشکوک شده اید که حساب کاربری اینستاگرام تان مورد هجوم هکرها قرار گرفته است؛ اینجا به شما برای رهایی از هک اینستاگرام می گوییم بعد از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد.

1. استفاده از بازیابی اکانت اینستاگرام Account Recovery

برای انجام این کار، ابتدا باید روی لینکی که به طور مستقیم در اینستاگرام وجود دارد و متن "فراموشی رمز عبور" را دارد، کلیک کنید. سپس از شما شماره موبایل یا آدرس ایمیل خود را درخواست می‌کند. پس از وارد کردن این اطلاعات، اینستاگرام یک ایمیل برای کمک به بازیابی حساب اینستاگرام شما ارسال خواهد کرد.

متأسفانه، گاهی اوقات هکرها به سرعت نام کاربری و رمز عبور شما را تغییر می‌دهند. بنابراین، روش‌هایی که در پاراگراف قبلی گفته شد، کار نخواهند کرد.

اما نگران نباشید؛ با ما در ادامه همراه باشید تا دو راه مهم دیگر را به شما بگوییم.

2. گزارش هک اکانت به اینستاگرام

اگر نتوانستید رمز عبور اینستاگرام خود را بازیابی کنید، مرحله بعدی این است که حساب خود را به عنوان هک شده به اینستاگرام گزارش دهید.

در وب سایت اینستاگرام، شما قادر خواهید بود تا فرمی را برای گزارش هک شدن مستقیماً به اینستاگرام ارائه دهید. در این فرم، باید تمام اطلاعات حساب خود را وارد کنید و سپس روی دکمه "حساب من هک شده است" کلیک کنید و سپس روی "درخواست پشتیبانی" کلیک کنید.

وقتی اینستاگرام به شما پاسخ داد، از شما خواسته می‌شود هویت خود را برای اقدامات امنیتی بعدی تأیید کنید. روند کار به شکل زیر خواهد بود:

  • برای شما به طور مستقیم از طرف سایت کدی ارسال خواهد شد.
  • آن ها از شما می خواهند عکسی را از خود بگیرید که در آن تکه ای کاغذ را در کنار خود قرار داده اید و روی آن کاغذ کد ارسالی را نوشته باشید.
  • همچنین از شما خواسته می شود آدرس ایمیل اصلی یا شماره تلفنی که برای اکانت اینستاگرام خود استفاده می کردید را نشان دهید.
  • در پایان اینستاگرام با مقایسه عکس ارسالی شما و عکس اکانت اینستاگرام تان، اطمینان حاصل می کند این حساب کاربری مال شماست.

این راه یک روش مطمئن برای بازیابی اکانت اینستاگرام تان است. چرا که اساسا هیچ راهی برای هک این سیستم وجود ندارد.

3. بخش Login Activity اکانت خود را بررسی کنید

این بخش در تنظیمات اینستاگرام قرار دارد. اطلاعاتی در این قسمت قرار دارد که به شما این امکان را می دهد که بفهمید که آیا تنها شما با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاربری اینستاگرام شده اید یا افراد دیگر با دستگاه های مختلف و در مکان های مختلف به حساب شما وارد شده اند. در این بخش، تاریخ ورود افراد به همراه مکان آنها نیز مشخص می شود.

اقداماتی برای جلوگیری و رهایی از هک اینستاگرام در آینده

استفاده از تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. این امکان به شما کمک می کند تا احتمال هک شدن حساب کاربری اینستاگرام خود را به حداقل برسانید. تایید و رمز دو مرحله ای یک امکان است که برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام شما بسیار ضروری است و به آن به عنوان Two-factor authentication نیز معروف است.

ایمیل و شماره تلفن خود را در اینستاگرام بررسی و تایید کنید

این دو مورد جزو اولین اقداماتی است که هکر ها پس از ورود به حساب کاربری اینستاگرام شما آن ها را تغییر می دهند. برای مثال شماره موبایلی را وارد می کنند که فقط خودشان دسترسی داشته باشند.

اگر شماره تلفن یا ایمیل شما در اکانت تغییر کرده است؛ نخستین راه این است که آن ها را به حالت اولیه برگردانید و بعد به بخش های دیگر که مشکوک هستید مانند login activity سر بزنید.

استفاده از رمز عبور قدرتمند

راه دیگری که وجود دارد تغییر رمز عبور یا همان پسورد اکانت اینستاگرام است. باید برای اکانت خود یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. برای این منظور سایت هایی وجود دارند که به صورت آنلاین برای شما با توجه به کاراکتر هایی که مشخص می کنید پسورد تولید می کنند.

عدم استفاده از رمز عبور های مشابه

برخی از افراد برای تمامی نرم افزار های مشابه و حتی ایمیل خود، از رمز عبور های یکسان استفاده می کنند. این عمل می تواند امنیت پیج شما را به شدت در خطر هک شدن قرار دهد؛ زیرا اگر فردی به آن رمز عبور دسترسی پیدا کند، می تواند تمامی شبکه های اجتماعی و جیمیل شما را هک کرده و به حساب های کاربری شما نیز دسترسی داشته باشد.

به منظور پیشگیری از هک اینستاگرام، بهتر است یک رمز عبور قدرتمند و البته متفاوت از سایر پسورد هایی که برای موارد دیگر تعیین کرده اید، برای اکانت اینستاگرام خود مشخص کنید.

تغییر مداوم رمز عبور

برای مثال هر یک ماه یک بار، رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر دهید، این امر می تواند در افزایش امنیت اینستاگرام شما بسیار موثر باشد و نه تنها برای جلوگیری از هک اینستاگرام کاربرد دارد، بلکه در افزایش امنیت سایر شبکه های اجتماعی شما نیز می تواند اثرگذار باشد.

بلاک کردن افراد مشکوک

در بسیاری از مواردی که مرتبط با هک شدن پیج اینستاگرام بوده اند، ردپایی از برخی فالوور ها وجود دارد. در ابتدا پیشنهاد می دهیم پیج خود را در حالت خصوصی قرار دهید و هر چند وقت یک بار فالوور های خود را بررسی کرده و موارد مشکوک را بلاک کنید.

افزایش امنیت جیمیل متصل

اگر کسی اطلاعات امنیتی جیمیلی که به اکانت اینستاگرام شما متصل است را داشته باشد، می تواند به حساب کاربری اینستاگرام شما نیز نفوذ کند. درنتیجه باید برای جیمیل خود از پسورد های قدرتمند استفاده کنید. همچنین امکان تعیین تایید دو مرحله‌ای برای جیمیل وجود دارد که استفاده از آن برای افزایش امنیت حساب کاربری توصیه می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، شما هرگز نباید رمز عبور جیمیل خود را به فرد دیگری بدهید؛ اگر قبلا این کار را کرده اید، سریعا جهت تغییر آن رمز اقدام نمایید.

محدود کردن دسترسی اپلیکیشن های نامطمئن

بعد از نصب نرم افزارهای مختلف بر روی تلفن همراه، اگر این نرم افزارها به دسترسی های مختلف نیاز داشته باشند، سیستم عامل دستگاه شما یک پیام از شما برای اجازه یا عدم اجازه دسترسی به این اطلاعات خواهد نمود. برای جلوگیری از هک اینستاگرام، اگر به نرم افزارهایی که این دسترسی ها را می‌خواهند اعتماد ندارید یا آن‌ها را از منابع معتبر دانلود نکرده‌اید، به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات حساس مانند گالری، تماس ها و پیام ها را ندهید.

به عنوان مثال، اگر یک برنامه نامعتبر به پیامک‌های شما دسترسی داشته باشد، ممکن است به کد تایید ورود به حساب کاربری اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند و حساب شما را هک کند.

از همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگزاریم. اگر تجربه‌ای در این زمینه یا نکته‌ای درباره هک شدن اینستاگرام دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 410
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 162
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 299
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 13,951
  • بازدید کلی : 24,325